De ce aş iubi România?

sigla_romaniei

Astazi am citit pe site-ul Ortodoxia tinerilor un articol deopotriva provocator si interesant, intitulat „De ce mi-e draga Romania?”

Autorul articolului se destainuie, scriind ca ii e draga Romania pentru ca e o tara superba, pentru ca are peisaje extraordinare, are munte, mare, dealuri, campii, delta; pentru ca e o tara ortodoxa si poti gasi o biserica oriunde te-ai duce; pentru manastiri, pentru traditii, pentru colinde. Si ce loc mai frumos in care sa petreci Craciunul si Invierea Domnului poti afla mai frumos si mai potrivit decat acasa?

Si sunt atatea si atatea motive pentru care iubim cu adevarat Romania!

Dar, din pacate, statul nu ne ofera atat de multe din punctul de vedere al facilitatilor, din punctul de vedere al ajutoarelor, al subventiilor pentru cei care chiar muncesc/produc, al sprijinului pentru intreprinzatorii tineri, al transparentei institutiilor, al locuintelor sociale… In schimb, ni se ofera coruptie generalizata, prostie, nesimtire si lipsa de educatie la tot pasul, mai ales in orase, care cu cat sunt mai mari, cu atat mai mult aceste defecte sunt mai la vedere si capata accente de virtuti.

Dar eu sunt fericit aici, in Romania, chiar fara o casa a mea, incercand pe propriile picioare sa ma ridic si sa ajung acolo unde vreau, constient fiind ca fara ajutorul Lui Dumnezeu n-as fi nimic nici aici, nici in alta parte…

Pentru asta iubesc Romania si locul asta in care m-am nascut, in care am crescut, m-am format, educat: de dragul parintilor mei care iubesc Romania si pentru vrednicia inaintasilor nostri; pentru sufletul asta de roman, atitudinea aceasta descrisa atat de frumos in Miorita; pentru cultura si oamenii nostri de cultura, intre care stralucesc mai ceva ca luceferii: Eminescu, Brancusi, Grigorescu, Paulescu, Pr. Staniloae etc.; pentru sfintii nostri romani, pentru cei ce ne ocrotesc tara, care ne-au aratat ca a fi roman nu e deloc o rusine, ba chiar din contra – ca impletind credinta din inima noastra mare si felul nostru de a fi cu MUNCA si cu STARUINTA, putem ajunge oriunde; pentru duhovnicii nostri; pentru ortodoxia noastra nepretuita, atat de pe nedrept si nesincer criticata de altii si batjocorita fara gandul la vremea cand vor da socoteala.

Iubesc Romania si pentru cele bune ale sale, si pentru cele mai putin bune, pentru ca doar astfel, prin bune si rele, putem ajunge la sfarsit in locul unde Pr. Cleopa, acum trecut la Domnul, spunea ca daca ar putea ne-ar duce in spate, in sac, pe toti: IN RAI.

Cand ai atata sprijin, asa trecut, atatia sfinti care ne dovedesc cine este Dumnezeul nostru, in ciuda tuturor neajunsurilor de moment din viata asta, cum sa nu iubesti Romania?


One Comment on “De ce aş iubi România?”

  1. Balan Claudiu spune:

    Salut.
    Poti sa-mi dai si mie adresa ta de mail pentru ca vreau sa vorbim ceva.
    Daca vrei poti sa-mi dai mail pe … (hidden address)
    Eu sunt Claudiu de pe Ortodoxia tinerilor.

    Multumim !


Lasă un răspuns

