Urcuş spre Moşi Crăciuni

A trecut şi Sărbătoarea Naşterii Domnului, pentru majoritatea dintre noi s-au terminat revederile cu cei dragi, s-a terminat concediul, s-a terminat vacanţa. Dar am rămas cu ce-i mai de preţ: cu binecuvântarea Domnului peste noi şi peste toate, cei care ne-am întâlnit cu El în biserici, de Ziua Sa, aducându-i cel mai de preţ dar: pe noi înşine, dându-i slavă. Ne-am adus aminte şi de cei ce ne-au fost cândva, dragi, sau încă ne mai sunt, dar nu ne mai bucură cu prezenţa lor fizică. Pe unii i-am cunoscut efectiv, din familie, prieteni etc. Iar pe alţii îi ştim din cărţi, din povestiri, din auzite. Şi cu siguranţă, mulţi dintre ei sunt „prieteni ai Lui Dumnezeu”.

Am găsit o poezie minunată, pe site-ul Centrului de Formare şi Consiliere „Sfinţii Arhangheli Mihail şi Gavriil” al Arhiepiscopiei Iaşilor, care m-a uimit, pur şi simplu. Nu mi-a ieşit altă introducere la ea decât cea pe care am făcut-o mai sus…

Urcus spre Mosi Craciuni

de Jianu Liviu-Florian

E timpul sa le-aduc, la randu-mi,daruri
O candela, si-o cetina de mir
Caci rau le-am fost, si dansii mi-au fost maluri
Ei, Mosii mei Craciuni, din cimitir

Cat nu mi-au dat, purtand poveri de hamuri
Cum au mai tras – zambindu-mi, ca nadir
E timpul meu sa le intorc din daruri
La Mosii mei Craciuni, din cimitir

Cum au mai socotit, legand batiste
Cu banii, cele daruri de Ajun
E randul meu, acestor ametiste,
Doi pasi sa le aduc, de Mos Craciun

Si m-as ruga, in cimitire albe,
Cu cruci si oase, care cer un bir
Sa le tin minte „sufletele dalbe”
La Mosii mei Craciuni, din cimitir

Dormiti in pace, Mosul iarasi vine,
Si-i este traista plina de minuni
Si pe pamant, precum in cer, e bine
Urcam spe voi, trecand prin Mosi Craciuni…


One Comment on “Urcuş spre Moşi Crăciuni”


Lasă un răspuns

