Aurul vieţii

Fragment de fresca - Interior in Biserica Manastirii Almas, judetul Neamt

Fragment de fresca - Interior in Biserica Manastirii Almas, judetul Neamt

De multe ori gândim că fotbaliştii nu prea ştiu altceva decât să dea în minge şi să alerge după ea. Cu toate astea, în ultimii ani a crescut numărul acelora care mai fac şi o şcoală „pe bune” – asta poate şi pentru că performanţele fotbalistice din ce în ce mai slabe, în general, nu oferă o securitate financiară pe termen lung…

Dar ca să revin la subiect – atunci când ne gândim la asta, ne ridicăm pe noi în slavă deşartă şi pierdem din vedere simplitatea, sinceritatea omului, a individului, uităm de Dumnezeu, de metodele şi de „căile” Sale.

Am descoperit, pur întâmplător, blogul lui George Ogăraru, fotbalist la Steaua. Pe blog, printre multe alte mărturii despre Dumnezeu, una mi-a atras atenţia în mod deosebit. Se numeşte „Aurul vieţii„.

Aurul vietii, bogatia unei vieti, fericirea pe care unii o cauta acolo unde nu exista iar altii nu o pot ascunde, se afla in trupurile, mintile si inimile lor. Cineva a spus ca ”trebuie sa strabati cale lunga pentru a realiza ca ceea ce cauti se afla exact in punctul tau de plecare”, iar eu spun ca acea destinatie este casa ta, familia ta. In jurul ei se invarte tot universul tau, ea este tot ceea ce tu esti, oglinda ta in propria-ti viata. Familia reprezinta tot rostul omului pe lume, iar dragostea pentru ea nu va fi niciodata de ajuns. Dumnezeu ne-a dat Familia. Doar pe El putem sa il iubim mai presus de copiii tai, sotia, parintii, fratii sau bunicii care te-au crescut. ”Lucrurile” oricat de pretioase ar parea sunt facute de om si nu iti vor fi de ajuns niciodata. Mereu vei vrea mai mult, vei crede ca nu ai indeajuns atunci cand pui pret pe lucruri materiale…dar, toate acestea nu pot egala nicicand fericirea ce ti-o aduce zambetul unui copil.

Nu am crezut vreodata ca voi constientiza insemnatatea vietii, sa cred cu adevarat in ea si nu doar sa repet ce spune preotul sau Biblia. Noi oamenii vrem intai sa trecem prin ”ceva” ca abia apoi sa incepem a crede cu adevarat. Dupa ce am intemeiat o familie am incetat sa mai traiesc pentru mine, am renuntat la egoismul ce ma patrundea pana in maduva oaselor si nu constientizam. Traiesc pentru ei si fericirea lor este fericirea mea. Fara ei sunt cel mai sarac, alaturi de ei plutesc.

Odata cineva mi-a spus sa nu imi fac griji pentru familia mea, se vor descurca si fara mine cateva zile, ca am bani si sa platesc pe cineva sa rezolve treburile pe care eu trebuia sa le fac. Si imi tot repeta asta, luni in sir. Nu pot sa spun ca l-am urat pentru ca pur si simplu… nu intelegea.

Nu cred ca fotbalul va mai putea trece pe primul loc in viata mea. Ii sunt credincios si nu vreau sa il pacalesc pentru ca mi-a adus mari satisfactii, dar inima mea este Familia. Cred in Dumnezeu! Cred ca El este inceputul si sfarsitul. Totul este simplu, dar noi ispititi de diavolul facem ca viata sa fie complicata prin: frustrari, certuri, nervi, inselaciuni, minciuni, crime, si asa aducem iadul pe pamant. Fericirea este plamadita din lucruri simple, ce nu se pot cantari in bani, aur sau diamante. Nu le poti fura, negocia sau obtine prin santaj. Lucrurile ce iti aduc adevarata bogatie sunt cele care te urmeaza pretutindeni, zi si noapte, la bine si la greu.

Are atâta dreptate, spune lucrurile atât de simplu, atât de frumos – grăind „din prisosul inimii”! Iată că Domnul vine acolo unde este primit şi bucuria adusă de El se revarsă apoi şi celorlalţi! E fotbalist şi e credincios! Un om discret, care nu apare prin ziarele mondene, de scandal, chiar şi în cele de profil sportiv are apariţii sporadice. Dacă am avea mai mulţi ca el! Medici, jurişti, economişti, sportivi, agricultori!

One Comment on “Aurul vieţii”

  1. […] cuvinte: Aurul vieţii – despre simplificarea vietii si importanta […]


Lasă un răspuns

