Interogatoriu imaginar cu jurnalistul de la România Liberă, cel care s-a prezentat la IPS Teodosie minţind că vrea să devină preot

201-interrogation-lg

Ştiu că poate intenţia celor de la România Liberă nu a fost aceea de a lovi în Biserica Ortodoxă, în toţi preoţii ei, însă efectul este acesta: după ce că şi-aşa, foarte mulţi credincioşi nu mai vin la biserici, nu apelează la preoţi decât pentru nunţi, botezuri şi înmormântări (ba chiar şi acestea au început să cadă, câte puţin, în „derizoriu”), acum eticheta de „corupt” este pusă celei mai mari părţi a preoţilor. Asta şi „datorită” articolelor din presă. Îmi dau seama că în viziunea lor, a majorităţii jurnaliştilor, dovedirea unor fapte nu se poate face decât printr-un flagrant. Însă flagrantul se face, de obicei, când iniţiativa pentru fapta ilicită vine din partea celui suspectat, nu când este ispitit.

Mi-am imaginat, astfel, că jurnalistul care a minţit la Constanţa, în numele unei intenţii „nobile”, ar ajunge în faţa unei „altfel” de instanţe pentru efectul pe care l-a avut articolul său. Este o analogie cu interogatoriul lui Iuda al Pr. Nicolae Steinhardt din primul capitol al cărţii lui Danion Vasile, Evanghelia versus Iuda. Concluzia, sfârşitul acestui interogatoriu fictiv este, spre deosebire de sinuciderea lui Iuda, lăsarea la alegerea jurnalistului dacă să se pocăiască sau nu. El încă are posibilitatea întoarcerii la Dumnezeu.

– Ai dat la ziar, mă?

– Da, dar să vedeţi că…

– Mă, ai luat bani pentru asta, recunoşti? Ai căutat celebritatea?

– Recunosc, însă asta e treaba mea. Sunt jurnalist de investigaţie.

– Lasă asta, ai luat ori nu? Răspunde!

– Am luat.

– Şi le‑ai arătat fapta preotului Lui Dumnezeu? Puteai să procedezi altfel!

– Eu am vrut să demasc o „afacere” murdară, să arăt lumii ce se întâmplă în cea mai iubită instituţie a sa, cine sunt, de fapt, unii din cei cărora le pupă ei mâna…

– Tu răspunde la întrebări. Le‑ai arătat fapta?

– Da.

– Aşa. Şi pe acela l‑ai sărutat?

– Nu l-am sărutat.

– I-ai zis că eşti om de afaceri, că ai bani, deci că poţi ajuta biserica?

– Da.

– I-ai zis că ai o chemare puternică spre preoţie?

– Da.

– Ştiai dinainte că va fi tentant pentru el să te ajute?

– Eu am vrut să arăt cum se ia preoţia, de fapt. Pentru că alţii stau şi aşteaptă mult şi bine…

– Lasă Domnule intenţiile astea nobile. Ştiai, ai avut informaţia din interior, ai mers la sigur. Nu investeai tu degeaba peste o mie de euro, dacă nu mergeai la pont şi dacă nu dădeai şi tu pontul mai departe. E sau nu e aşa?

– Da.

– Deci l-ai sărutat, cum ar veni.

– Da.

– Ai procedat cu viclenie?

– Asta mi-e meseria…

– Lasa meseria, fapta rămâne. Ai procedat în mod ascuns, cu viclenie?

– Da.

– Păi atunci, de ce a trebuit să fii tu ăla? Nu ştiai ce faci? Nu ştiai ce efect va avea în poporul şi aşa sărăcit şi deznădăjduit? Biserica era (şi este) cea mai curată!

– Ştiu. Dar eu am vrut să…

– Păi dacă ştii şi îţi pare rău, plângi pentru rana ce ai făcut, cere-I Domnului iertarea. Şi tot sub un epitrahil ţi-o vei afla


Articole foarte bune în legătură cu acţiunile justiţiare are „jurnaliştilor” şi „dezvăluirile” de senzaţie privind activitatea unor părinţi ai Bisericii, privind unele aşa-zise greşeli ale lor am găsit pe blogul lui Laurenţiu Dumitru: Insomnii. “Cel fara de pacat dintre voi sa arunce cel dintai piatra”, blogul Pr. Savatie: Va fi sau nu vlădica Teodosie ţapul ispăşitor al BOR?, blogul Ortodoxia Tinerilor: Vânătoarea de preoţi, OrtodoxMedia: Ziaristii demascatori cu camera ascunsa

Altele, pe aceeaşi temă, aici:


3 comentarii on “Interogatoriu imaginar cu jurnalistul de la România Liberă, cel care s-a prezentat la IPS Teodosie minţind că vrea să devină preot”

  1. Aquarius spune:

    Bine zis! Asa sta realitatea pentru aceia dintre noi care nu ionteleg ce rau se poate savarsi prin ispitirea aproapelui! Fiindca asta este o ispita la credinta multora dintre cei nestiutori!

  2. Felix-Gabriel Lefter spune:

    Deocamdata vad doar pietre ridicate si aruncate inspre jurnalist… Adevarul doare, nu?

  3. Florin M. spune:

    Felix, despre care adevar vorbesti?
    E adevarat ca IPS Teodosie o fi facut asa si pe dincolo? Se prea poate, e proba video… Nu am negat asta.
    E adevarat ca a fost patata imaginea multor preoti nevinovati? SIGUR. Eu despre asta scriu aici.
    Demersul celui de la RL putea fi facut si altfel, nu neaparat public. De ce a trebuit sa fie facut public si in maniera asta?

    Faza cu pietrele… Nu e cazul aici. Adica eu nu mai pot sa imi spun parerea, sa nu imi afirm pozitia? Eu fac din dragoste pentru cei cinstiti, care sunt in proportie covarsitoare. O mai fac pentru ca aceia „de jos” percep mesajele astea din presa altfel. Cei de la RL pentru ce o fac?

    Iar tu – iti freci mainile de bucurie? 😦


Lasă un răspuns

