Ai dificultăţi financiare şi abia supravieţuieşti? Ia aminte: aceasta a fost de la Mine

Textul de mai jos reprezintă o scrisoare trimisa de catre Sf. Serafim de Viriţa unui fiu duhovnicesc, episcop, care era într-o închisoare sovietică. Este o omilie plină de mângâiere si bună sfătuire pe care Dumnezeu Creatorul o adresează sufletului omului.

Te-ai gândit vreodată că tot ceea ce te priveşte pe tine Mă priveşte la fel de mult şi pe Mine? Lucrurile care te privesc pe tine sunt la fel de importante ca lumina ochilor Mei. Te preţuiesc atât de mult în ochii Mei (El vorbeşte despre suflet) şi te iubesc atât de mult; de aceea, e o bucurie atat de specială pentru Mine sa te pregătesc şi să te încerc. Când ispitele şi vrăjmaşul vin peste tine, revărsându-se precum un râu asupra ta, vreau să ştii că,

Aceasta a fost de la Mine.

Vreau să ştii că slăbiciunea ta are nevoie de tăria Mea, iar scăparea şi izbăvirea ta stau în a Mă lăsa să am grijă de tine. Ia aminte, când eşti cuprins în vâltoarea imprejurărilor grele, între oameni care nu te înţeleg, care nu iau în seamă lucrurile ce îţi aduc bucurie şi te izgonesc de la ei,

Aceasta a fost de la Mine.

Eu sunt Dumnezeul tău, toate împrejurările vieţii tale sunt în mâinile Mele; nu ai ajuns din întâmplare în situaţia ta, ci este tocmai locul pe care l-am pregătit pentru tine. Nu tu mi-ai cerut să te învăţ smerenia? Iar acolo, te-am aşezat în atmosfera potrivită, în şcoala unde te vor învăţa ceea ce ai nevoie. Locul in care trăieşti acum, precum şi cei care trăiesc în jurul tău, nu fac altceva decât Voia Mea. Ai dificultăţi financiare şi abia supravieţuieşti? Ia aminte,

Aceasta a fost de la Mine.

Vreau să ştii că Eu dispun de banii tăi; caută scăparea la Mine şi întelege că Eu sunt izbăvirea Ta. Ia aminte, cămarile Mele sunt pline şi inepuizabile şi să fii convins că Eu îmi ţin toate promisiunile. Nu primi ca oamenii să-ţi spună când eşti în necaz: ”Să nu crezi în Domnul şi Dumnezeul Tău.” Ai petrecut vreodată întreaga noapte în zbucium? Eşti despărţit de rudele tale, de oamenii pe care îi iubeşti? Am lăsat să ţi se întâmple toate acestea astfel încât să te întorci către Mine şi în Mine să afli veşnica mângâiere şi odihnă. Te-a dezamăgit prietenul tău, sau cineva căruia ţi-ai deschis inima?

Aceasta a fost de la Mine.

Am îngăduit ca această suferinţă să te atingă astfel încât să înveţi că cel mai bun prieten al tău este Domnul. Înfăţişează-Mi-le toate Mie şi spune-mi tot ce ai pe suflet. Te-a vorbit cineva de rău? Las-o în grija Mea. Lipeşte-te de Mine, în Mine este adăpostul tău, astfel încât vei fi ferit de războirile neamurilor. Voi face ca dreptatea ta să strălucească precum lumina, iar viaţa ta ca miezul zilei. Planurile tale au fost destrămate, a slăbit sufletul tau iar tu te simţi sfârşit,

Aceasta a fost de la Mine.

Ți-ai facut planuri şi ţi-ai stabilit obiective; le-ai adus înaintea Mea să le binecuvântez. Dar vreau sa laşi toate în seama Mea, să călăuzesc şi să îndrept cu Mâna Mea împrejurările vieţii tale, căci tu eşti orfanul, iar nu stăpânul. Pierderi neaşteptate au venit peste tine şi deznădejdea ţi-a cuprins inima, ia aminte,

Aceasta a fost de la Mine.

Căci cu această multă oboseală şi teamă mare te încerc, ca să văd cât de puternică îţi e credinţa în promisiunile Mele şi îndrăzneala în rugăciune pentru aproapele tău. De ce nu eşti tu cel care şi-a încredinţat grija pentru cei dragi iubirii Mele celei purtatoare de grijă? De ce nu eşti tu cel care îi lasă în ocrotirea Preacuratei Maicii Mele? Boli grave au venit peste tine, care poate vor fi vindecate sau poate sunt de nevindecat, ţintuindu-te de patul tău,

Aceasta a fost de la Mine.

Pentru că vreau să Mă cunoşti mai adânc, prin boala trupului şi să nu murmuri împotriva acestor încercări pe care ţi le trimit. Nu încerca să înţelegi planurile Mele despre căile diferite de mântuire a sufletelor oamenilor, ci fără cârtire şi cu umilinţă pleacă-ţi capul înaintea bunătăţii Mele. Ai visat să faci ceva extraordinar pentru Mine, dar în loc să indeplineşti asta, ai căzut pe patul de suferinţă,

Aceasta a fost de la Mine.

Pentru că te-ai fi cufundat astfel în lucrurile tale şi Mi-ar fi fost cu neputinţă să-ţi mai ridic gândul către Mine, iar Eu vreau să te învăţ cele mai adânci cugetări şi învăţăturile Mele, ca să-Mi slujeşti. Vreau să te învăţ să simţi cum tu nu eşti nimic fară Mine. Câţiva dintre cei mai buni fii ai Mei sunt cei care s-au despărţit de activităţile vieţii, pentru a învăţa să folosească arma rugăciunii neîncetate. Ai fost chemat pe neaşteptate să preiei o responsabilitate dificilă, indurată în numele Meu. Îţi încredinţez aceste greutăţi şi din acest motiv Domnul Dumnezeul tău iţi va binecuvânta toate lucrurile tale, în toate carările tale. În toate, Domnul îţi va fi învăţător şi îndrumător. În această zi, am pus în mâinile tale, copilaşul Meu, acest vas plin cu mirul cel dumnezeiesc, să-l foloseşti din belşug. Adu-ţi aminte întotdeauna că fiecare dificultate de care te vei izbi, fiecare cuvânt jignitor, fiecare vorbire de rău şi critică, fiecare piedică în lucrarea ta care ar putea sa nască în tine frustrare sau dezamăgire, fiecare descoperire a slăbiciunilor şi neputinţelor tale va fi unsă cu acest untdelemn,

Aceasta a fost de la Mine.

Cunoaşte şi aminteşte-ţi pururea, oriunde ai fi, că orice bold care te inţeapă va fi tâmpit (orice ac va fi tocit), de îndată ce vei învăţa, în toate lucrurile tale, să priveşti către Mine. Toate ţi le-am trimis Eu, pentru desăvârşirea sufletului tău,

Toate acestea au fost de la Mine.

 

A se vedea si restul articolului, aici: Despre înfruntarea necazurilor şi voia Domnului (cuvinte de îmbărbătare din partea Sf. Serafim de Viriţa)


19 comentarii on “Ai dificultăţi financiare şi abia supravieţuieşti? Ia aminte: aceasta a fost de la Mine

  1. Monica D spune:

    E ALTCEVA .
    MULT MAI BINE.

  2. Monica D spune:

    Sf. Serafim de Virita:

    Va veni vremea cand nu prigoana, ci banii si inselaciunile lumii acesteia ii vor indeparta pe oameni de Dumnezeu si vor pieri mai multe suflete ca in vremea prigoanei ateiste. Pe de o parte vor inalta cruci si vor auri cupole, iar pe de alta parte se va instaura imparatia minciunii si a raului. Biserica adevarata totdeauna va fi prigonita, iar sa se mantuiasca cineva va putea numai prin boli si amaraciuni, caci prigoanele vor avea un caracter cat mai subtil si neprevazut, infricosator va fi sa ajunga cineva la acei ani.

  3. Florin M. spune:

    Monica,
    Multumesc pentru completare!
    Doamne ajuta!

  4. Monica D spune:

    Cred ca e ceva gresit in titlu totusi-dificultatile financiare in contextul actual nu sunt de la El-ci reprezinta consecinta alegerii noastre.

  5. Florin M. spune:

    Monica, toate sunt ingaduite de Domnul, pentru indreptarea noastra.
    Plata pacatului este moartea, iar noi „gustam” moartea ca urmare a pacatului prin imbolnavirea acestui trup stricacios sau prin alte incercari… Insa toate acestea sunt ingaduite spre indreptare.
    Adu-ti aminte: Dumnezeu nu vrea moartea pacatosului, ci ca el sa se intoarca si sa fie viu.

    Nu in ultimul rand: titlul este „luat” din textul Sf. Serafim (vezi articol).

  6. Monica D spune:

    Ce spun eu ,ce spui tu -desigur ca toate sunt ingaduite de Dumnezeu spre indrptarea si apropierea noastra de El.
    Dar din titlu se intelege ca dificultatile noastre financiare sunt de la El.
    Ori nu e neaparat asa in toate cazurile.
    Una e Soarta hotarata de Dumnezeu sa te nasti intr-o familie saraca de exemplu ,alta e sa provii din clasa medie si fii afectat de deciziile proaste ale unor guvernanti .

  7. Florin M. spune:

    Care-i diferenta? Unde este exclusa ingaduinta Lui Dumnezeu pentru una sau pentru alta?

  8. Monica D spune:

    Am spus ceva de ingaduinta ?
    Am spus ca dificultatile materiale nu sunt in toate cazurile de la EL –
    Si eu daca vreau pot sa trec pe rosu si sa ma calce masina.
    Imi ingaduie Dumnezeu sa trec pe rosu ?Da.
    Daca mor e vina Lui ?
    A fost de la El?
    Nu.
    Cam asa si cu problemele materiale din ziua de azi -consecinta votului nostru.
    Bine ..optiuni nu prea aveam e adevarat.

  9. Florin M. spune:

    Monica, cam inteleg unde bati, desi ce vrei sa spui e destul de vag.
    Te rog insa sa nu judeci frazele „la litera”, ci in cheie duhovniceasca. Cand spune „de la Mine” inseamna INGADUITE de Mine. Dumnezeu nu aduce boala, dar o ingaduie. De obicei, boala vine ca urmare a pacatului (a mea, a parintilor etc.) si este ingaduita de Dumnezeu pt ca in timp de boala ne gandim mai mult la El atat noi, cat si cei din jurul nostru.

    Nu mi se pare potrivit exemplul tau:
    Si eu daca vreau pot sa trec pe rosu si sa ma calce masina.” Normal ca poti sa faci ce vrei. Dumnezeu ne-a lasat liberul arbitru.
    Imi ingaduie Dumnezeu sa trec pe rosu? Da.” Nu cred ca Dumnezeu ar incuraja comiterea unei ilegalitati, pentru ca, sinceri sa fim, sa treci pe rosu la semafor este un fel de ilegalitate. Normal, fraza „sa dam Cezarului ce e al Cezarului” inseamna sa respectam legile (bineinteles, nu mai mult decat poruncile Domnului) si sa treci pe rosu e „cam” ilegal. In afara de asta, faptul ca-ti risti sanatatea/viata iarasi nu prea e „normal”. Deci nu cred ca iti ingaduie sa treci pe rosu, in schimb iti da liberul arbitru si tu faci ce vrei: ai grija de tine sau nu ai, dar suporti consecintele sau risti sa nu mai ai timp sa suporti nimic aici, ci dincolo…
    Daca mor e vina Lui ? A fost de la El? Nu” Normal ca nu e decat vina ta si starea in care vei fi atunci, la moarte, in aceea vei fi judecat. Daca o faci dinadins si il provoci pe Dumnezeu, faci un mare pacat. Dar chiar daca o faci dinadins sau nu, daca scapi doar cu o busitura DIN INGADUINTA SA, aceasta se intampla pentru ca tu sa ai timp sa te caiesti, atat pentru aceasta (pacat/greseala a ta) cat si pentru alte pacate (sau patimi) de care nu apucasei sa scapi pana atunci.
    Intelegi in ce fel ingaduie sa ni se intample acestea? Daca nici acum, citeste aici: http://www.crestinortodox.ro/editoriale/de-ingaduie-dumnezeu-suferinta-umana-70290.html

  10. Monica D spune:

    Zicea Părintele Arsenie, parcă pentru toţi românii: „Îmi pare rău de voi că sunteţi slăbiţi în credinţă. Veţi cădea din cauza fricii. Frica-i de la diavol; nu vă fie frică pentru a vă salva sufletele. Vor veni vremuri foarte grele, dar toate sunt îngăduite de Dumnezeu, Care este tovarăşul de drum al fiecăruia, de la naştere până la moarte. Vor cădea şi cei aleşi. Îmi pare rău că sunteţi cei pe urmă. Vă vor cerne. Vor pune impozite, taxe şi alte îngrădiri. Vor lua totul!” (Sora Septimia Măniş, 81 ani, Codlea)

    * Făceam serviciul în Braşov, la uzina Astra. Odată a venit Părintele Arsenie la biserica Blumena (Biserica Sfântului Nicolae din Schei), unde a participat la slujbă. Atunci a spus: „Trebuie să ne întărim spiritualiceşte, că altfel viaţa noastră este moartă, chiar dacă ne merge numele că trăim. Luaţi exemplu de la Ştefan cel Mare, care cu o mână de oameni întăriţi spiritualiceşte, ţinea pe tătari la Nistru şi pe turci la Dunăre”. (Nicolae Streza, 84 ani, Făgăraş)

  11. […] Ai dificultăţi financiare şi abia supravieţuieşti? Ia aminte: aceasta a fost de la Mine […]

  12. […] N-am cuvinte: Ai dificultăţi financiare şi abia supravieţuieşti? Ia aminte: aceasta a fost de la Mine […]

  13. fane spune:

    Frate Florin ,

    Multumesc pentru text , nu-l cunosteam dar este cu adevarat Dumnezeiesc . Merita sa fie cunoscut de cat mai multi . Dumnezeu sa-ti dea , clipa de clipa , Pacea Sa , tie si familiei tale .

    Doamne , ajuta-ne !

  14. Florin M. spune:

    Frate Fanel, iti multumesc pentru urari. Asemenea si tie si celor dragi.
    Hristos a inviat!

  15. […] găsit aceasta superbă epistolă trimisă de Sfântul Serafim de Virița unui fiu duhovnicesc, episcop, care era într-o închisoare […]

  16. Elena spune:

    O alta traducere:

    De la Mine a fost aceasta

    Gânditu-te-ai vreodată că ce este pentru tine arzător, pentru Mine este dureros? Dacă pe tine te apasă, pe Mine Mă priveşte.
    Calea ta este nepreţuită în ochii Mei pentru că pe tine Eu te-am iubit, a Mea bucurie este a te învăţa pe tine.
    Când peste tine vine ispita şi de faţă este vrăşmaşul, Eu vreau să ştii că de la Mine a fost aceasta.

    Eu al tău Dumnezeu sunt, Cela ce pe toate le orânduiesc şi nu fără de rost ai ajuns în acest loc, acesta este locul pe care Eu ţi l-am ales.
    Nu m-ai rugat tu oare, ca Eu să te învăţ smerenia?
    Ei bine, Eu te-am adus pe tine aici, la şcoala în care se învaţă această lecţie.
    Cei ce cu tine vieţuiesc, aceia săvarşesc voia Mea.
    Dacă în neajunsuri te-ai aflat, greu fiindu-ţi a te ridica dintr-o dată asupra acestora, atunci să stii că de la Mine a fost aceasta.

    Chiar dacă eu stăpânesc peste toate ale tale, Eu doresc ca tu venind la Mine să cunoşti că dintr-ale Mele sunt date ţie toate.
    Darurile Mele sunt nesfârşite, dar Eu vreau ca tu, în prezenţa Mea, să te convingi de dreptatea Mea.
    Să nu fie ca ceilalţi să-ţi zică, în neputinţa ta: „ Să nu crezi în Dumnezeul tău!“ .
    Ai străbătut într-una nopţi în suferinţă, de cei dragi şi apropiaţi inimii tale te-ai despărţit, de la Mine a fost aceasta.

    Eu sunt Acela ce îngăduie suferinţele.
    Ca să-mi vorbeşti am îngăduit.Eu acestea, găsinduţi tu astfel liniştea veşnică.
    De-al tău prieten sau altcineva, căruia inima ai deschis-o ai fost rănit; de la Mine a fost aceasta.

    Am îngăduit ca această nemulţumire să te încerce pe tine, ca în Dumnezeu să-ţi afli cel mai bun prieten.
    Eu vreau cu totul sa Mi te înfăţişezi şi cu mine să vorbeşti.
    Dacă te-a clevetit cineva, în grija Mea să laşi aceasta şi, din adâncul inimii tale, de Mine să te apropii ca să fii ferit de gâlceavă.
    Eu luminez în dreapta ta şi în lăuntrul tău ca soarele de amiază. Socotelile ţi s-au încurcat, deznădăjduit din tot sufletul ai obosit; de la Mine a fost aceasta.

    Ţi-ai făurit un vis, ai avut dorinţele tale, înaintea Mea tu le-ai depus pentru a fi binecuvântate.
    Însă a mea vrere e ca tu să-mi înfăţişezi toate momentele vieţii tale, ca Eu să le îndrept, pentru că tu zidirea Mea eşti, iar nu o forţă diriguitoare.
    Neaşteptata zădărnicie a vieţii te-a ajuns pe tine şi, acum, inima ta a învăluit-o; să ştii că de la Mine a fost aceasta.

    Eu doresc ca sufletul tău să fie pururea arzând înaintea ochilor Mei şi prin numele Meu să biruieşti toată slăbiciunea.
    De mult timp din cauza micimii tale sufleteşti şi a puţinei tale credinţe, nu mai ai parte de cuvânt din partea celor apropiaţi şi dragi ţie. Să ştii că de la Mine a fost aceasta.

    Chiar în neliniştea aceasta, Eu încerc cu tărie credinţa ta şi puterea rugăciunii tale pentru aproapele tău; oare nu pentru grijile celorlalţi ai poposit cu rugăciunea în Iubirea Mea?
    Oare nu-i răsplăteşti tu cu Preacinstitul Acoperământ al Maicii Mele?
    Au nu te-au întâmpinat pe cale felurite boli nevindecate, iară tu, legat ai rămas de firea ta? De la Mine au fost acestea.

    Eu îmi doresc ca tu să mă cunoşti mai adânc şi să nu te chinui să pătrunzi în a Mea Iconomie pentru mântuirea sufletelor muritorilor, ale căror căi sunt de nepătruns.
    Ci cu smerenie şi cucernicie să-ţi pleci capul sub harul Meu.
    Ţi-ai dorit să faci ceva însemnat pentru Mine, te-ai plecat, în schimb, bolilor şi neputiţelor.
    De la mine a fost aceasta.

    Atunci când ai fost absorbit de lucrarea ta, Eu n-am putut defel să te aduc la Mine.Eu vreau să te învăţ să primeşti conştiinţa propiei nimicnicii când Eu îţi lipsesc.
    Doar unii din fiii mei cei buni care s-au desprins de viaţa cea lumească au dobândit arma rugăciunii neâncetate.
    De-ai intrat pe neaşteptate într-o slujbă grea şi cu mare răspundere, să nădăjduieşti în Mine.
    Eu te încredinţez că aceste greutăţi vor fi binecuvântate de Domnul Dumnezeul tău în toate căile tale şi, peste toate, Călăuzitorul şi Sprijinitorul tău va fi Domnul tău.
    În fiecare zi a vieţii tale ai avut în mâinile tale, copilul Meu, acest vas luminat de mila Mea, foloseşte-l cu (în) libertate.
    Păzeşte-l, cunoaşte-te şi întotdeauna ia aminte ca oriunde ai fi, tu suflete -în neputinţă şi în disperare– să înveţi ca în toate să Mă vezi pe Mine.
    Toate de Mine au fost trimise spre desăvârşirea sufletului tău.
    Toate acestea de la Mine au fost!

    Când ai să fii întristat şi mâhnit citeşte şi te linişteste pentru că
    Cel drag nouă, Te iubeste!

    Testamentul unui ieroschimonah rus (anonim)

  17. Florin M. spune:

    @Elena, te rog, imi poti spune mai multe despre textul de mai sus? O sursa (un link, o carte etc.).. Multumesc.
    Doamne, ajuta!

  18. Mihaela Pana spune:

    Multumesc pentru aceste cuvinte, sunt raspuns la o framantare a mea de aseara…
    Mi se intampla ca in momente de suferinta fizica (nu foarte mare) sau de cine stie ce greutati, sa interpretez ingaduinta si purtarea de grija a lui Dumnezeu ca nepasare sau chiar cruzime… Asta cu siguranta din cauza mandriei si rautatii mele…
    Slava Domnului ca prin Sfintii Lui putem simti dragostea si blandetea Sa si ne putem vedea micimile si ranile sufletesti!

  19. […] Ai dificultăţi financiare şi abia supravieţuieşti? Ia aminte: aceasta a fost de la Mine […]


Lasă un comentariu